رساله معماری باغ موزه اسلام ( طرح نهایی )

در این مطلب با رساله معماری باغ موزه اسلام ( طرح نهایی ) همراه شما معماران گرامی هستیم .

رساله معماری باغ موزه اسلام در فرمت word  و در 110 صفحه میباشد که فهرست مطالب و جزییات رو در ادامه مطلب خواهید دید

رساله معماری باغ موزه اسلام ( طرح نهایی )


برای مشاهده لیست کامل رساله و پایان نامه های سایت اینجا کلیک نمایید


رساله معماری باغ موزه اسلام

گزیده ای از متن :

یک طراحی داخلی موفق در موزه ترکیبی است از هنر و عملکرد صحیح. اکنون سالهای طلایی معماری موزه در دنیاست. کارهای معماری موزه­ها در جهان با فکر و اندیشه انجام می­گوید به نحوی طراحی می­شوند که تعداد بازدید کننده بیشتری را بپذیرند و کشش بیشتری را به سوی خود جلب کنند. موزه همیشه مرکز فرهنگی و تحقیق بوده است. ولی اکنون علاوه بر همه اینها مرکز گردهمایی، یادگیری فرهنگی – هنری، مرکز فروش اشیاء ساخته یا چاپ شده توسط موزه­ها و هم چنین شامل بوتیک، آمفی تئاتر، رستوران و به کارگیری بیشتر تکنولوژی صورت و تصویر است. بیشتر معماران برای نشان دادن قدرت خلاقه خود علاقمند طراحی موزه هستند. به این دلیل که در طراحی موزه امکان نوآوری و خلاقیت بیشتری نسبت به ساختمان­های دیگر وجود دارد، ارزش هنری معماری آنها نیز بیشتر است. در معماری جدید موزه، حجم خارجی موزه اهمیت زیادی دارد و تنها کاربری داخل آن نیست که مورد قرار می­­گیرد و مردم نیز غیر از اشیاء موزه­ای، به معماران آن و معماری داخلی آن هم توجه بیشتری پیدا کرده­اند.

ساخت باغ در کشور ما سابقه ای طولانی داشته و در تمام دورانها بخصوص دوره اسلامی مورد توجه بوده است . باغها در کل عملکردهای مختلفی داشته اند و در بعضی دورانهای باغهای عمومی برای گردش و تفریح اهالی ساخته می شوند . در دوره اسلامی نیز ایجاد باغها و درخت زارها همچنان مورد علاقه ساکنان این سرزمین کهنسال بوده و علاوه بر باغهای بزرگ و با شکوه بیرون شهرها ، چندین سده پدیده باغسازی در درون و پیرامون شهرها ، خاص این سرزمین بوده است . در دین اسلام کاشتن درخت پسندیده و از بین بردن و قطع بیمورد آن نکوهیده شمرده شده و در این مورد احادیث و روایت فراوانی در دست است . از طرفی به دلیل اختلاف آب و هوایی مناطق مختلف ایران ، بخصوص در مناطق گرمسیری باغ اهمیت ویژه ای پیدا می کند . این دو موضوع و مسایل دیگر باعث شدند که در این سرزمین درخت به عنوان عامل گیاهی و حیاتی مورد احترام اهالی قرار گیرد

 

فهرست مطالب 

مقدمه

فصل اول 

1-نگرش معناگرا

1-1بحران معنوی

1-1-1نظریه بحران معنوی

1-1-2انسان و طبیعت

فصل دوم

2-مذهب، عرفان و هنر

2-1هنر، گریزی از «آنچه هست»

2-1-1اثر یا محصول هنرمند

فصل سوم

 3-معماری

3-1معماری و دنیای عرفان

3-1-1معمار، اثر و دنیای عرفان

3-2نور

3-3رنگ

3-4اب

فصل چهارم

4-موزه

4-1ساختمان موزه

4-1-1بخشهای موزه

4-1-2تنظیم شرایط محیطی

4-1-3-حفاظت و امنیت موزه

4-1-4نور در موزه

4-2بررسی نمونه موردی

فصل پنجم

5-باغ

5-1باغهای ایرانی

5-1-2-مقدمه ای بر پیشینه تاریخی باغ ایرانی

5-2-آب در باغ هاي ايراني

5-2-1نقش آب در معماري

5-2-2-نقش آب در معماري ايران باستان

5-2-3-آب و روانشناسي

فصل ششم

6-بررسی سایت طراحی

6-1-اقليم و محيط طبيعي

6-2-نقاط ضعف و تهديد

6-3سازمان فضايي ـ ادراكي

6-4موقعيت سایت طراحی

 

حجم فایل 10 مگابایت – فرمت word

 

مطلب رو با دوستانتون به اشتراک بگذارین :