مطالعات معماری موزه هنر و مجسمه سازی

مطالعات معماری موزه هنر و مجسمه سازی

مطالعات معماری موزه هنر و مجسمه سازی

در این پست با مطالعات معماری موزه هنر و مجسمه سازی در خدمت شما معماران گرامی هستیم .

مطالعات موزه هنر و مجسمه سازی در فرمت WORD و در 112 صفحه میباشد که فهرست مطالب و جزییات رو در ادامه مطلب می بینید .

 


برای مشاهده لیست کامل رساله و پایان نامه های سایت اینجا کلیک نمایید


مطالعات موزه هنر و مجسمه سازی

گزیده ای از متن :

مجسمه‌سازی، تندیس گری یا پیکرتراشی هنر همگذاری یا ریخت (شکل) دادن به اشیاء است. این با هم قرار دادن یا ریخت-دهی ممکن است در هر اندازه یا با هر سازمایه‌ای (مصالحی) انجام گیرد.
به فرآورده های این هنر تندیس یا مجسمه گفته می‌شود. هر پیکر یا سازه سه بعدی که به منظور دارا بودن یک بیان هنری آفریده شده را می‌توان تندیس نامید.
البته باید توجه داشت که هر شکل دادنی را مجسمه سازی نمی گویند بلکه باید در ورای آن یک فکر ایده یا یک نواوری وجود داشته باشد.
مجسمه سازی یکی از قدیمیترین و پویاترین هنرهاست، و مجسمه ساز (بیشتر پیکر تراش) در طول تاریخ معمولا از اعتبار زیادی برخوردار بوده است.

 

هنر مجسمه سازی در ایران باستان
چگونه پدران ما كه در كلیه رشته های هنری تزیینی مهارت بخرج دادهاند به سبب یكتا پرستی در فن مجسمه سازی علاقه زیادی بخرج نداده اند. 
هنرمندان ایرانی با اینكه در تمام ادوار تاریخی در ایجاد نقوش برجسته روی سنگ مهارت فوقالعاده از خود نشان دادهاند، منتهی علاقه زیادی به ساختن مجسمه های سنگین یا برنزی نداشتهاند. اگر بخواهیم پیكر تراشی ایرانیان را با همین هنر در مصر و یونان مقایسه كنیم باید بگوییم پدران ما با وجود ذوقی كه در تمام رشته های هنری داشتند از ساختن مجسمه، دوری میجستند. در حقیقت امروز صدها مجسمه سنگین و برنزی در یونان قدیم تقریباً برابر آن در مصر قدیم به یادگار مانده و تعداد مجسمه های سنگی با برنزی ایران انگشت شمار است. 
كم بودن مجسمه در ایران بی دلیل نیست. 
یونانیان، خدایان متعدد خود را بصورت مجسمه در معابد خود قرار میدادند و آنها را پرستش می نمودند. مجسمه های سنگی و برنزی بیشماری نیز از قهرمانان خود در میدانها و معابر عمومی میگذاشتند. 
مصریان عقیده داشتند كه روح هر انسانی پس از مرگ به این جهان بر می گردد و برای اینكه آن روح سرگردان نشود مجسمه هایی از سنگ یا برنز یا چوب یا گچ می ساختند و در مكانهای امنی قرار میدادند و چون آن مجسمه ها كاملاً شبیه اشخاصی كه مرده بودند ساخته میشد به عقیده آنان روح به آسانی میتوانست در آنها جای گیرد. 

 

فهرست مطالب :

مقدمه ۱
۱-۱ – تعریف هنر ۱۳
۱-۲ -شناخت هنر ۱۵
۱-۲-۱ -حس زیبایی ۱۵
۱-۲-۲ -تعریف زیبایی ۱۶
۱-۲-۳-تمایز هنر و زیبایی ۱۶
۱-۳ -مفهوم هنر، هنرمند و اثر هنری ۱۷
۱-۳-۲ -اثر هنری ۱۹
۱-۴ -دسته بندی هنر ۲۰
۱-۵ -ریشه هنر ۲۱
۱-۶ -اصول و ارکان هنر ۲۲
۱-۷ -هنر اجتماعی ۲۴
۱-۷-۱ -هنر و ارتباط ۲۴
۱-۷-۲ -وضعیت کنونی هنر ایران ۲۵
۱-۸ -نظریه هنرمندان ۲۷
۱-۹ -هنر از دید حکما و فلاسفه ۲۷
۱۰-۱تعریف مجسمه سازی ۲۸
۱-۱۰-۲ تاریخ هنر مجسمه سازی در تمدن های مختلف ۳۲
۱-۱۰-۳ مجسمه سازی در ایران ۳۴
۱-۱۰-۴ رابطه بین معماری و مجسمه سازی ۳۵

فصل دوم: ساختار و عملکرد موزه
۲-۱ -ساختار و عملکرد موزه ۳۹
۲-۲ -محل و ساختمان موزه ۴۰
۲-۳ -فضای فیزیکی موزه ۴۰
۲-۴ -تالار نمایش ۴۰
۲-۵ -ویترین ۴۱
۲-۶ -تالار ورودی ۴۲
۲-۷ -نور بر تالار نمایش ۴۳
۲-۸ -نور الکتریکی ۴۴
۲-۹ -دیوار و کف پو تالارها ۴۴
۲-۱۰ -تالار نمایش موثت سخنرانی ۴۵
۲-۱۱ -تأثیر فرهنگ بر جامعه ۳۹
۲-۱۲ -کارگاه ۴۷
۲-۱۳ -معرفی بخش اداری ۴۹

فصل سوم: معرفی نمونه های داخلی و خارجی
۳-۱ – معرفی موزه پارس ۵۲
۳-۲ -موزه آکروپلیس ۵۷
۳-۳ -موزه گوگنهایم اسپانیا ۵۹
۳-۴ -موزه هنرهای معاصر ۶۱

فصل چهارم: معرفی استان آذربایجان – مطالعات زمینه
۵-۱ -موقعیت جغرافیایی استان ۷۰
۵-۲ – معرفی اقلیم استان آذربایجان ۷۱
۵-۳ – ویژگیهای طبیعی استان ۷۲
۵ -۳-۱ -منابع آب استان آذربایجان ۷۳
۵-۴ بارندگی در استان آذربایجان ۷۴
۵-۵ -رطوبت و حرارت ۷۵
۵-۶ -تقسیمات کشوری ۷۶
۵-۷ -وضیعت اقتصادی و صنعتی ۷۶
۵-۸ -فرم ساختمان در رابطه با اقلیم ۷۷

فصل پنجم: برنامه فیزیکی پروژه
۶-۱ -تعاریف فضاهای مورد نیاز ۸۱
۶-۲ -بخش آموزش ۸۲
۶-۳ -امکانات فضایی لازم ۸۵
۶-۴ -آموزش عملی ۸۵
۶-۵ -آتلیه نقشه کشی ۸۶
۶-۶ – کارگاه های چند منظوره ۸۷
۶-۷ – کارگاره طراحی و ساخت ماکت ۸۷
۶-۸-معرفی ابعاد و استانداردهای موزه بر اساس نویفرت ۱۰۲

 

حجم فایل 32 مگابایت – فرمت word