رساله معماری مرکز استعدادهای درخشان ( طرح نهایی )

در این پست با رساله معماری مرکز استعدادهای درخشان ( طرح نهایی ) همراه شما معماران گرامی هستیم .

رساله معماری مرکز استعدادهای درخشان در فرمت word  و در 153 صفحه میباشد که فهرست مطالب و جزییات رو در ادامه می بینید

رساله معماری مرکز استعدادهای درخشان ( طرح نهایی )


برای مشاهده لیست کامل رساله و پایان نامه های سایت اینجا کلیک نمایید


رساله معماری مرکز استعدادهای درخشان

 گزیده هایی از متن :

مفهوم کودک

طبق تعریف فرهنگ فارسی معین، کودک به معنای کوچک، صغیر و فرزندی که به حد بلوغ نرسیده یا طفل آورده شده است. مرکز آمار ایران، در همین مورد واژه کودک را به کسی اطلاق می کند که دارای اجازه فعالیت شغلی نداشته باشد. که در این تعریف نیز کودک حداکثر 15 سال تمام شمسی است.

طبق تعریف کانون پرورش فکری و نوجوان ایران به گروههای سنی قبل از دبستان، سال های آغاز دبستان، سالهای پایان دبستان، دوره راهنمایی و سال های دبیرستان تقسیم می شود.

کودکان حساسترین و تأثیر پذیرترین گروه سنی جامعه را تشکیل می دهند و در حساس ترین و مهمترین سال های زندگی شان یعنی زمانی که پایه های رشد شخصیتی – ذهنی- جسمی و اجتماعی آنها شکل می گیرد تازمانی که وارد شهر می شوند نیازمند این هستند تا زندگی اجتماعی را در مقیاس خود تجربه به کنند و این امر مستلزم فراهم بودن قضایی کودکان و صمیمانه است. فضایی به دو راز هیایوی دنیای بزرگتر، دنیایی پر از شادی با رنگ های زیبا که در آن کودک فرصت بیان افکار تازه و پرورش و ریشه استعداد هایش را داشته باشد. فضایی که زمینه ای مناسب برای خلاقیت کودکان فراهم آورد.

بازیها و فعالیت هایی برای پرورش کودکان

یکی از بارز ترین کارکردهای مراکز آفرینش ها، انجام بازی ها و فعالیت های مختلف با اهداف ویژه در طی روز می باشد.

  • علامت گذاری بر وسایل و تشخیص آن.
  • نام بردن اسم خود و یاد گیری اسم دیگران (در محیط کلاس یا حیاط با توپ)
  • معرفی کودکان با حرکت های نمایشی و ایما و اشاره (کلاس یا حیاط)
  • آشنایی با قسمت های مختلف مرکز آفرینشها

بازدید و مشاهده و روش جذب اطلاعات در حین این کار، ارزیابی میزان کنجکاوی و توجه کودک به پیرامون، تشخیص میزان جذب و علاقه مندی کودک به مدرسه و… کودک باید با محیط ارتباط بصری و عاطفی پیدا کند.

فهرست مطالب 

 

صفحهعنوان
2مقدمه
5فصل اول: مرکز پرورش استعدادهای درخشان
51-1- دلایل انتخاب موضوع
61-2-1-اهداف طرح
71-3- هدف از طرح فضا
71-4- ضرورت انجام موضوع
71-4-1- ضرورت از نظر ماهوی
71-4-2- ضرورت از نظر اقتصادی
81-5- روش پژوهش
91-6- طرح پژوهش
10فصل دوم شناخت موضوع
112-1- شناخت تاریخی، اجتماعی، فرهنگی،روانشناسی
112-2-تاریخچه
123-2-1- قبل از اسلام
132-2-2- بعد از اسلام
142-4- عناصر مدرسه
152-5- استعداد
152-6-خلاقیت
18فصل سوم: شناخت مخاطبان پروژه
193-1-مفهوم کودک
193-2-روانشناسی رشد
203-3-مظاهر رشد و تکامل
203-4-مراحل رشد تکامل
203-4-1-طبقه بندی استانلی هال
213-4-2- طبقه بندی دانشمندان تعلیم وتربیت
223-4-3- طبقه بندی فیزیولوژی ها
233-5- عوامل موثر در رشد وتکامل کودک
233-5-1- وراثت یا میراث شخصی
233-5-2- هورمون ها
243-5-3-غذا
243-5-4-محیط وخانواده
253-6-رشد و بیان خلاق از طریق فعالیت های هنری
26 3-7- رشد حرکات خلاق
263-8-رشد حساسیت نسبت به رنگ ها وزیبایی ها در طبیعت
273-9- نیازهای کودکان
273-10- کوذکان ورنگ ها
273-10-1- کودکان وروانشناسی رنگ ها
283-11- کودک ومقیاس
283-11-1- اندازه های بدن کودک
293-12- کودکان وپیرامون
293-12-1- کودک وشهر نشینی
293-12-2- کودک ومعماری
303-13- کودک جهانی و کودک اسلامی
303-13-1- کودک از منظر قانون اساسی و کنواسیون حقوق کودک
303-13-2- کودک از منظر قانون اساسی ایران
303-13-3- کودک از منظر کنوانسیون حقوق کودک (1989)
32فصل چهارم: مبانی نظری طرح
334-1- ساختار نظام آموزشی
334-1-1- انواع نظام آموزشی در جهان
334-1-1-1-نظام آموزشی ایران
334-1-1-2- نظام آموزشی امریکا
334-1-1-3- نظام آموزشی سوئد
344-1-1-4- نظام آموزش انگلستان (سفرنامه تربیت یک معلم)
354-2- تسهیلات آموزشی کودک در کشورهای توسعه یافته
354-2-1- تسهیلات آموزشی کودک در کشورهای انگلستان
354-2-2- تسهیلات آموزشی کودکان در آلمان
364-3- ابزارهای آموزشی
364-3-1- بازی
364-3-.2- تعریف بازی
364-3-3- روانشناسی بازی
374-3-4-دو تئوری در مورد علت انجام بازی
374-3-5- انگیزه ای کودک برای انجام یک بازی
384-3-5-1-بازیها وفعالیت های برای پرورش کودکان
394-3-5-1- جدول
394-3-6- انواع بازی
414-3-7-بازی با آب
414-3-8- عوامل موثر در بازی
424-3-8-1- سن
424-3-8-2- جنس
434-3-8-3-هوش
434-3-8-4- محیط
434-3-9- ارزش بازی
444-3-10- مراحل بازی
444-3-11-مراحل رشد بازی ونقش آن
454-3-12- اقسام بازی
454-3-12-1- بازی های تمرینی
454-3-12-2-بازی نمادین
464-3-13- بازی های ابتکاری ونقش آن ها در تعلیم وتربیت کودکان
474-3-14- نقاشی- بازی
484-3-15- اسباب بازی کودک
484-3-15-1- اسباب بازی وتاثیر آن برکودکان
484-3-15-2- انواع اسباب بازی
494-3-15-2- تصویر
494-3-15-3- اسباب بازی های سازمان یافته
504-3-16- نقاط مورد توجه در بازی
514-3-16-1- کمک به بازی کودکان
514-3-16-3- تسهیل کردن بازی
514-3-16-4- آماده کردن کودک برای بازی
524-3-16-4- تصویر
524-4-نقاشی
524-4-1- تعریف نقاشی
524-4-1- تصویر
544-4-2-کودک ونقاشی
544-4-2- تصویر
554-4-4- نقاشی وشخصیت کودک
574-4-5-مراحل تکاملی چهرنگاری
574-4-6- اهداف نقاشی
584-5- کاردستی
584-5-1- تعریف کار دستی
584-5-2- روانشناسی کاردستی
594-5-3- کودک وکاردستی
594-5-4- اهداف
604-6- سفال گری ومجسمه سازی
604-6-1- تعریف سفالگری
614-6-2- کودک وسفال گری
614-6-3- اهداف سفالگری
614-7- نمایش
614-7-1- تعریف نمایش
624-7-2- کودک ونمایش
624-7-3- نمایش خلاق
634-7-4- اهداف نمایش خلاق
644-8- موسیقی
644-8-1- تعریف موسیقی
644-8-2- کودک موسیقی
654-8-2- تصویر
654-9- مشاهده روانی
664-9-1- پدیده ای میدان
664-10- کودک و پیرامون
664-10-1- کودک وحقوق شهروندی
68فصل پنجم: معماری برای کودکان
695-1- معماری برای کودکان
715-2- چیدمان اتاق
725-2-تصویر
725-3- طراحی ساختمان فضای آموزشی کودکان
725-4- مشخصات ساختمان آموزشی کودکان و تجهیزات لازم
735-5- تاثیر شرایط محیطی
745-6- معنی در معماری کودک
785-7- ایمنی مراکز در برابر آتش
805-8- بهداشت
835-9- فضای بازی
835-9-1- غلتیدن روی زمین
845-9-2-گیاهان
855-9-3- آب
855-9-4- قدم وپله ها
855-9-5- سطح شیب دار
865-9-5-1- سنگ فرش
865-9-6- محل استراحت
875-9-7- مشخصات فضای بازی کودک
875-9-8- مشخصات زمین بازی کودکان
875-9-9- عناصر تشکیل دهنده فضای بازی کودکان
88فصل ششم : مطالعات اقلیمی
896-1- موقعیت جعرافیایی استان خوزستان
896-1- تصویر
896-2- موقعیت استان خوزستان از نظر طول وعرض جعرافیایی
906-3- جعرافیایی طبیعی واقلیمی استان خوزستان
906-3- تصویر
916-4- جعرافیای تاریخی استان خوزستان
946-5- موقعیت جغرافیایی شهر دزفول
956-6- مطالعات فرهنگی و اجتماعی
956-6-1- سابقه تاریخی شهر دزفول
976-6-2- جمعیت وآمارهای جمعیتی شهر دزفول
976-6-2-جدول
986-7- جغرافیای طبیعی واقلیمی شهر دزفول
996-7-1- آب وهوا
996-7-1- جدول
1006-7-2- باد
1006-7-2- تصویر
1006-7-3- بارش
1016-7-4- درجه حرارت
1016-7-5- رطوبت
1016-7-6- گسل
1026-7-6-تصویر
1026-7-7-پوشش گیاهی
1026-8- تاثیرات اقلیم(گرم ومرطوب)برطرح
104فصل هفتم: سازه وتاسیسات
1057-1- سازه
1057-1-1- سازه بتنی
1057-1-2- سازه فضایی
1067-2- تاسیسات حرارتی و برودتی
1067-2-1- چیلرهای تراکمی
1077-2-1- تصویر
1077-2-2- چیلرهای جذبی
1087-2-2- تصویر
1097-2-3- اجزای تشکیل دهنده چیلرهای جذبی
1107-3- فن کوئل
111فصل هشتم: نمونه های مشابه
1128-1- نمونه خارجی
1128-1-1- مهدکودک توبین گن
1128-1-1- تصویر
1138-1-1- تصویر
1158-2- نمونه خارجی
1158-2-1- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شماره 4
1168-2-1- تصویر
118فصل نهم: بررسی وتحلیل سایت
123فصل دهم:  سیر تکوینی پروژه
128برنامه فیزیکی
130منابع

 

فرمت : word
تعداد صفحات : 153 – حجم فایل : 4 مگابایت

 

مطلب رو با دوستانتون به اشتراک بگذارین :