رساله طراحی آکادمی هنرهای های سنتی ایران

در این پست با رساله و مطالعات کامل  طراحی آکادمی هنرهای های سنتی ایران با شما معماران گرامی هستیم .

این رساله در فرمت word و در 300 صفحه میباشد که فهرست مطالب ان را در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد

رساله طراحی آکادمی هنرهای های سنتی ایران

چکیده
ویژگی اصلی آکادمی هفتگانه ی تهران,فرا شهری و فرا ملی بودن آن است. این پروژه شامل پروسه طراحی مجموعه ای فرهنگی و هنری است و با لحاظ کردن جنبه های تفریحی و عمومی عملکردی فرا تخصصی خواهد داشت. از آنجا که کمبود فضاهای فرهنگی ویژه و مهم مانند سالنهای مخصوص برگزاری مراسم هنری و به خصوص مکانی آبرومندانه به منظور برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی به شدت در کشور حس میشود تلاش میشود تا حتی الامکان اولین گام ها در این راه برداشته شود. این مجموعه با نمایشگاه ها، فرهنگسراها و خانه های فرهنگ تفاوت عمده ای دارد و بناست محلی برای نمایش عصاره فرهنگ و هنر این مرز و بوم باشد. مکانی برای برگزاری رویدادها و جشنواره ها و رویدادهای مهم هنری که در این مکان آنها را یکجا جمع میکند. این بنا شامل اکثر هنرها میشود اما تمرکز اصلی روی هنرهائی است که طی آن مراسم خاصی اجرا میگردد: مانند ، نمایش فیلم، نمایش تئاتر ، اجرای کنسرت و افتتاحیه و اختتامیه جشنواره های ملی و بین المللی. پروژه یک بنای واحد است که شامل نمایشگاه ها، موزه ، گالری ها ، سالن های نمایش فیلم و تئاتر ، سالن همایش ، لابی ها ، رستورانها و کافه های متعدد و پارکینگهای بزرگ است.
 
ایجاد فیلترهای مختلف تحت عنوان «پیش فضا و لابی های انتظار» برای ارتباط هر بخش با مجموعه اصلی در نظر گرفته شده است. این بخش¬ها بر اساس ایده طرح و توسط عناصر تشکیل¬دهنده فرم با مشخصات بصری خاص آن برای حل نمودن ارتباط بین بخشهای مختلف نحوه سیرکولاسیون و کیفیت های فضاهای مجموعه و بر اساس موقعیت شهری و شرایط اقلیمی و ایجاد ارتباط بین فرم و فضا آرایش و سازماندهی می شوند.
 

فهرست مطالب:

فصل اول: شناخت موضوع ……………………….فرهنگ و هنر
۱-۱) فرهنگ ۱
۱-۱-۱) تعاریف فرهنگ ۱
۱-۱-۱-۱) واژه فرهنگ ۱
۲-۱-۱-۱) تعریف فرهنگ ۱
۳-۱-۱-۱)تعاریف دیگر فرهنگ ۲
۲-۱-۱)خصوصیات فرهنگ ۲
۱-۲-۱-۱) برخی ویژگی¬های قابل مشاهده فرهنگ (قابل مشاهده) ۳
۲-۲-۱-۱) برخی جنبه¬های نامرئی از فرهنگ (فراسوی) ۳
۳-۱-۱) فرهنگ سنتی و مدرن ۴
۴-۱-۱)فرهنگ مادی و معنوی ۴
۵-۱-۱) انتقال فرهنگ ۵
۶-۱-۱)قوم مداری ۵
۸-۱-۱) صنعت فرهنگ ۶
۹-۱-۱) ویژگی فرهنگی جوامع ۶
۱-۹-۱-۱) پیچیدگی –سادگی ۶
۲-۹-۱-۱) بستگی –بازی ۷
۳-۹-۱-۱) رابطه مدرنیته و فردگرایی ۷
۲-۱) هنر ۸
۱-۲-۱) فلسفه هنر –چیستی هنر ۸
۲-۲-۱) تعریف هنر درموضوع ۹
۳-۲-۱) کاربرد هنر ۹
۴-۲-۱) هنر و اجتماع ۱۰
۵-۲-۱) هنر همچون بخشی از فرهنگ ۱۱
۶-۲-۱)جامعه¬های هنری ۱۱
۷-۲-۱) هنر و هنرمند ۱۲
۸-۲-۱) انواع هنر ۱۳
۱-۸-۲-۱) هنرهای دیداری ۱۳
۲-۸-۲-۱) هنرهای شنیداری ۱۳
۳-۸-۲-۱) هنرهای گفتاری ۱۳
۴-۸-۲-۱) تعریف هنرهای تجسمی ۱۴
۹-۲-۱) انواع مراکز ارائه آثار هنری ۱۴
۱-۹-۲-۱) گالری¬های تجارتی ۱۴
۲-۹-۲-۱) گالری¬های هنری –فرهنگی ۱۵
۱۰-۲-۱) هنرهای زیبا ۱۵
۱۱-۲-۱) هنرهای نمایشی ۱۶
۱۲-۲-۱) نتیجه¬گیری از بحث هنر ۱۸
۱۳-۲-۱) اهداف هنری تاسیس کاخ جشنواره¬ها ۱۹
فصل دوم: بررسی هنرهای سنتی,تاریخچه و دگرگونی……………. تاریخچه ، دگرگونی ها و ابعاد
۱-۲)هنر نشانگر اصالت یک ملت است ۲۰
۱-۱-۲)بیان اهداف ۲۰
۲-۱-۲) ارتباط اجتماعی بین افراد: رو در رو
۲-۲)حافظه جمعی ۲۱
۱-۲-۲) خاطره و هویت فردی – اجتماعی ۲۱
۲-۲-۲) شکل¬گیری خاطره ها و خاطره های جمعی ۲۲
۳-۲-۲) مکان ها در شهرها، محورهای اصلی خاطرات ۲۲
۴-۲-۲) انسان، رفتار و خاطرات ۲۳
۱-۴-۲-۲) عینیت و ذهنیت ۲۳
۲-۴-۲-۲) تصویر ذهنی ۲۳
۳-۶-۲-۲) تصویر ذهنی جمعی ۲۴
۴-۴-۲-۲) خاطره و توقع ۲۴
۵-۶-۲-۲) رفتار ۲۴
۱-۵-۶-۲-۲) فرهنگ و تاثیر آن بر رفتار ۲۵
۲-۵-۶-۲-۲) زمان و تاثیر آن بر رفتار ۲۵
معرفی هنرهای هفتگانه ۲۷
فصل سوم- مروری بر هنرهای دستی………………… ۳۳
۱-۱-۳-۲) پیدایش صنایع دستی ۳۳
۲-۳-۲) صنایع سنگین ۳۳
۱-۲-۳-۲) صنایع سبک ۳۴
۳-۳-۲)ویژگی های صنایع دستی ۳۴
۱-۳-۳-۲)طبقه بندی صنایع دستی ۳۵
طراحی و نگارگری ۳۶
تحولات هنر تصویری در نقاشی ایرانی ۳۷
۴-۳-۲) نقاشی ایرانی، تاثیرات خارجی ۳۸
۱-۴-۳-۲)سبک شناسی ۴۰
مجسمه سازی ۵۲
۳-۴-۳-۲)مجسمه سازی در ایران ۵۲
۴-۴-۳-۲)تاریخ مجسمه سازی ۵۶
رنگرزی ۶۰
۶-۴-۳-۲)پیشینه ی رنگرزی ۶۱
۷-۴-۳-۲)مواد رنگرزا در رنگرزی ۶۲
۳) رنگرزی سنتی ۶۲
کارگاه رنگرزی ۶۴
هنرهای مرتبط با فلز
دواتگری ۶۵
۱-۱-۳)مینا کاری ۶۶
۲-۱-۳)مینای خانه بندی ۶۸
۳-۱-۳)قلم زنی ۷۰
۱-۳-۱-۳)حصیر بافی ۷۳
فصل چهارم – رقص و حرکات نمایشی……………………………….. ۷۴
۲-۳)پیدایش هنر رقص ۸۱
۱-۲-۳) علل‌ همراهی‌ رقص‌ با موسیقی‌، نمایش‌ و شعر ۸۹
۲-۲-۳) رقص و باله در ایران قرن بیستم ۹۲
۳-۲-۳) سازمان باله ملی ایران ۹۴
۴-۲-۳) نقش درمانی هنر رقص در ایران ۹۸
۵-۲-۳) ظهور اسلام و منزوی ماندن هنر رقص در ایران ۱۰۰
فصل پنجم : مبانی نظری.اصول و روند طراحی…………………………….۱۰۳
۱-۴)شهر به عنوان یک محیط فرهنگی ۱۰۳
۲-۴)فرهنگ معماری، معماری فرهنگی ۱۰۳
۳-۴)برخی از عوامل موثر در شکل گیری صورت فضاهای معماری ۱۰۵
۱-۳-۴)تاثیر عوامل فرهنگی بر فرم معماری ۱۰۶
۴-۴)خلاقیت در معماری ۱۰۸
۵-۴)عوامل بنیادی معماری ایران ۱۰۹
۶-۴)جمع بندی ۱۰۹
فصل ششم: آشنایی با پیشینه تحقیق ,معرفی، بررسی، تجزیه و تحلیل نمونه¬های مشابه………………۱۱۱
۱-۱-۵)تکیه دولت (اولین امفی تئاتر ایران) ۱۱۱
۲-۱-۵)تئاتر شهر تهران ۱۱۲
۶-۱-۵)مجتمع فرهنگی فرشچیان ۱۱۵
۲-۵)خارج از ایران ۱۱۶
۲-۲-۵)مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژپمپیدو ۱۱۶
۱-۲-۲-۵)تاریخچه مرکز ژرژپمپیدو ۱۱۶
۲-۲-۲-۵)ساختار مدیریتی این مرکز ۱۱۷
۳-۲-۲-۵)اهداف و وظایف مرکز ژرژ پمپیدو ۱۱۷
۴-۲-۲-۵)بخش¬های مختلف مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو و سازمان¬های وابسته ۱۱۸
موزه ملی هنرهای معاصر و مرکز آفرینش صنعتی (Mnam-cci) 118
آکادمی هنرهای زیبا(چین) ۱۲۱
آکادمی بررا ۱۲۴
مرکز هنرهای بصری وکسنر ۱۲۶
فصل هفتم : شناخت بستر طرح……………………….آشنایی با تهران و تحلیل سایت پروژه

سایت مرکز فرهنگی تهران در منطفه ۲۲ در غرب تهران در ضلع جنوبی بزرگراه  آبشناسان (نیایش)  و مابین ۲ بزرگراه ستاری و سردار جنگل قرار گرفته است.

۲-۶) موقعیت جغرافیایی تهران ۱۳۰
۱ ـ ۲-۶) موقعیت جغرافیایی استان تهران ۱۳۰
۲ ـ ۲ ـ۶)موقعیت جغرافیایی شهر تهران ۱۳۱
۳-۶) درجه حرارت ۱۳۲
۴-۶) میزان بارندگی ۱۳۳
۵-۶)رطوبت نسبی ۱۳۴
۶-۶)یخبندان ۱۳۵
۷-۶) وزش باد ۱۳۶
۸-۶)ضوابط طراحی، مصالح ساختمانی ۱۳۷
۱-۹-۶)توصیه های منتج از نمودارهای بیوکلیماتیک شهر تهران ۱۳۸
۲-۹-۶)توصیه های منتج از نمودارهای بیوکلیماتیک ساختمانی شهر تهران ۱۳۸
تحلیل سایت………………………………………………………………………………………………..۱۳۹
مراکز و مسیرهای دسترسی مهم ۱۳۹
محورهای اصلی سایت ۱۳۹
محل سایت ۱۴۶
فرم سایت ۱۴۷
فصل هشتم: برنامه ریزی فیزیکی……………………….. معرفی فضاها و تعیین استانداردها
۱-۷) معرفی فضاها ۱۴۸
۳-۳-۱-۷) مسیرهای حرکت ۱۴۸
۴-۳-۱-۷) نور نمایشگاه ۱۴۸
۵-۳-۱-۷) معماری داخلی نمایشگاه¬ها ۱۴۸
۶-۳-۱-۷) تالار بزرگان ۱۴۹
۷-۳-۱-۷)انبار گالری اصلی ۱۴۹
۴-۱-۷)فضاهای هنری ۱۴۹
۱-۴-۱-۷) مرکز فعالیت¬ گروه¬های هنری ۱۴۹
۲-۴-۱-۷) سالن نمایش¬های ویژه ۱۴۹
۳-۴-۱-۷) مرکز برگزاری جشنواره¬ها ۱۵۰
۴-۴-۱-۷) سالن کنفرانس ۱۵۰
۵-۴-۱-۷) نمایندگی¬ نهادها ۱۵۰
۶-۴-۱-۷) فضای نمایش خیابانی ۱۵۰
۷-۴-۱-۷)جایگاه خبرنگاران ۱۵۱
۸-۴-۱-۷) جایگاه انتظار مقامات و مهمانان ویژه ۱۵۱
۵-۱-۷) رستوران ها و واحدهای تجاری ۱۵۱
۶-۱-۷) فضاهای جنبی ۱۵۱
۱-۶-۱-۷) بخش اداری ۱۵۱
۲-۶-۱-۷) پارکینگ ۱۵۲
۳-۶-۱-۷) انبار مرکزی ۱۵۲
۴-۶-۱-۷) بانک اطلاع رسانی ۱۵۲
۵-۶-۱-۷)بخش سایت کامپیوتر ۱۵۴
۷-۱-۷) سایر فضاها ۱۵۵
۸-۱-۷) تاسیسات ۱۵۵
۱-۸-۱-۷) سیستمهای پروژکتور ۱۵۵
۲-۸-۱-۷) آکوستیک ۱۵۵
۱-۷-۸-۱-۷) صدای مستقیم وغیرمستقیمDirect and Indirect sound 155
۲-۷-۸-۱-۷) قاعده های کلی ۱۵۶
۳-۸-۱-۷)مقررات خصوصی سینماهای ممتاز ۱۵۶
۴-۸-۱-۷) سیستمهای تاسیات حرارتی ،برودتی وتهویه (مکانیکی) ۱۵۶
۱-۴-۸-۱-۷)تأسیسات سرمایش،گرمایش و تهویه فضاها ۱۵۶
۱-۱-۴-۸-۱-۷) سیستم فن کوئل و هوارسان مرکزی تامین هوای تازه ۱۵۶
۲-۱-۴-۸-۱-۷) سیستم اندوکسیون وهوارسان مرکزی ۱۵۷
۳ـ۱-۴-۸-۱-۷)سیستم هوارسان های مستقیم درهرطبقه ۱۵۷
۵-۸-۱-۶)موتورخانه مرکزی ودیگرفضاهای تأسیساتی ۱۵۷
۶-۸-۱-۷) تأسیسات وتجهیزات الکتریکی ۱۵۸
۷-۸-۱-۷)آتش نشانی وسیستمهای آن ۱۵۹
۱-۷-۸-۱-۷) سیستم اطفاء حریق ۱۵۹
برنامه ریزی فیزیکی ۲۷۸
۳-۷)فصل نهم- دیاگرام فضایی۲۹۰
فصل دهم – نقشه ها ومدارک۲۹۶
منابع و مراجع

 حجم فایل 16 مگابیات – فرمت فایل word


پرداخت باکلیه کارت های بانکی عضو شتاب از تمامی درگاههای  امن بانکی 

راهنمای خرید: برای خرید محصول : 1 برروی تصویر خرید کلیک کرده 2 لینک پرداخت فعال میشود 3 کلیک روی پرداخت 4 ثبت اطلاعات شخصی 5 ورود به درگاه بانک و واریز مبلغ 6 بعد ازپرداخت صفحه خرید موفق باز میشود و میتوانید فایل را با لینک مستقیم از سرور سایت دریافت کنید ——— همچنین بعد از خرید ,  رسید خرید همراه با لینک دانلود فایل به ایمیلتان ارسال میشود و از آنجا نیز میتوانید فایل را دانلود کنید.